3 maja leureci konkursu.jpg

w Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Płocku

odbędzie się 27 czerwca 2014r. o godz. 9.00

Dyrekcja Szkoły

"Mój pierwszy bal, sentymentalny bal..."

fotoreportaż z balu

Tradycją naszego gimnazjum stało się organizowanie w ostatnich dniach roku szkolnego balu absolwenta. Spotykają się na nim uczniowie klas trzecich, dyrekcja szkoły, nauczyciele i rodzice. Wspólną zabawę przedstawiciele trzecioklasistów rozpoczęli staropolskim polonezem, po którym wszyscy dali się porwać muzyce. Nie zabrakło niespodzianek: tańców z różnych stron świata, dedykacji dla wychowawców i rodziców. Wspólnej zabawie nie było końca.

Autor: Bartosz Grzelak

Warsztaty ekologiczne „Tropiciele Odpadów”

W środę 18 czerwca młodzież z klasy IIa wspólnie z uczniami z Zespołu Szkól nr 3 w Płocku uczestniczyła w plenerowych zajęciach o tematyce ekologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem problemu segregacji odpadów. Podczas pieszej wędrówki po ścieżce edukacyjnej młodzież pod opieką Przewodnika Ekologa, delegowanego ze Związku Gmin Regionu Płockiego, wzięła udział w ciekawych zajęciach oraz konkursach ekologicznych. Warsztaty odbyły się na trasie: Płock – Zakład Utylizacji Odpadów w Kobiernikach – Sikórz ścieżka przyrodnicza w rezerwacie krajobrazowym „Sikórz”. Na zakończenie spotkania dla wszystkich uczestników warsztatów na terenie Brudzeńskiego Parku Krajobrazowego zostało zorganizowane ognisko.

Jestem przewodnikiem po Płocku... i mamy kolejny sukces!

W poniedziałek 16 czerwca w Muzeum Mazowieckim w Płocku miało miejsce rozstrzygnięcie  XVII edycji konkursu „Jestem przewodnikiem po Płocku”, którego organizatorami było Muzeum Mazowieckie i Zespół Szkół nr 1 w Płocku. Drużyna naszego gimnazjum w składzie: Natalia Dzięgielewska, Paulina Niedbała i Bartosz Grzelak zdobyła I miejsce za prezentację pt. „ Filmowy Płock”.  Uczniowie za swoją pracę zostali nagrodzeni książkami i publikacjami wydanymi przez Muzeum Mazowieckie. Na zakończenie uroczystości wszyscy uczestnicy konkursu obejrzeli ekspozycję „Secesja –wnętrza mieszczańskie”.

Państwowe Archiwum w Płocku otwiera swoje podwoje dla gimnazjalistów

9 czerwca gościliśmy w Państwowym Archiwum w Płocku. Razem z drużynami innych płockich gimnazjów wzięliśmy udział w Konkursie Historycznym "Źródła historyczne bogactwem kulturowym narodu", którego nasze gimnazjum było współorganizatorem. Celem konkursu było uświadomienie młodym ludziom roli archiwum w społeczeństwie oraz poznanie dziejów swojej Małej Ojczyzny.

Nasze gimnazjum reprezentowała dwuosobowa drużyna w składzie: Dominika Janicka i Karol Olczak.

Zwiedzamy Kujawy

6 czerwca odwiedziliśmy zaprzyjaźnione Gimnazjum im. Jana Pawła II w Żalinowie. Razem z przedstawicielami tej szkoły wyruszyliśmy na krótką wędrówkę po Kujawach. Pierwsze kroki skierowaliśmy do Urzędu Gminy Inowrocław, gdzie spotkaliśmy się z Panem Wójtem Tadeuszem Kacprzakiem, który pochodzi z Radziwia. Następnie udaliśmy się do Muzeum Solnictwa oraz na spacer po Parku Solankowym. Jedną z atrakcji pobytu w uzdrowisku było spotkanie z aktorką - Joanną Koroniewską. Nie obyło się bez autografów i wspólnych zdjęć.

Druga część wycieczki to wędrówka śladami pierwszych Słowian. Przybyliśmy do Kruszwicy, by wyruszyć w rejs statkiem "Rusałka" po jeziorze Gopło. Piękno okolicy podziwialiśmy też  z Mysiej Wieży, która góruje nad miastem.

Fotoreportaż z wycieczki na Kujawy

Wycieczka do Torunia

5 czerwca byliśmy uczestnikami  wycieczki do Torunia. Na początku odwiedziliśmy Centrum Nowoczesności - Młyn Wiedzy. Była to ciekawa lekcja  fizyki, biologii i  geografii. Następnie udaliśmy się na spacer po Starym Mieście. Zobaczyliśmy m.in. mury obronne miasta, ruiny zamku krzyżackiego, dom polskiego astronoma - Mikołaja Kopernika oraz kościół NMP. Po 2 godzinnym spacerze mieliśmy czas wolny na zrobienie zdjęć oraz zakupy słynnych toruńskich pierników. Ostatni punkt naszej wycieczki to wizyta w Obserwatorium Astronomicznym w Piwnicach, gdzie ogromne wrażenie zrobił na nas największy radioteleskop w Europie Środkowej. którego średnica wynosi 32 m!

Stypendia miejskie!!!!

więcej:
plakat_2014
wniosek

Wnioski składać należy w szkole
do 30 czerwca 2014r.

Szkolny Dzień Sportu

"W zdrowym ciele, zdrowy duch" - to hasło towarzyszyło nam podczas Szkolnego Dnia Sportu, który odbył się 4 czerwca. Specjalnymi gośćmi byli zawodnicy klubu Wisła - Płock. To oni przeprowadzili konkurencje sportowe, w których rywalizowała młodzież naszego gimnazjum. Na zakończenie rozegrano mecz piłki nożnej pomiędzy zawodnikami Wisły Płock a drużyną naszej szkoły.

Apel w 25. rocznicę wolnych wyborów w Polsce

4 czerwca 2014r młodzież Gimnazjum nr 3  wzięła udział w apelu, podczas którego obejrzeli prezentacje multimedialną i wysłuchali krótkiej prelekcji pani Katarzyny Pietrzak, nauczycielki historii, na temat wydarzeń , które doprowadziły do wyborów z 4 czerwca 1989r.

Podczas apelu zostały rozdane nagrody w konkursie " Rok 1989-rokiem przemian”. Celem konkursu było upamiętnienie 25. rocznicy wolnych wyborów, które rozpoczęły proces transformacji ustrojowych i gospodarczych Polski .W konkursie wzięło udział 15 uczniów, którzy przygotowali plakaty wykonane dowolną techniką.

Wyniki konkursu przedstawiają sie następująco:

I miejsce: Jakub Krawczyk

II miejsce: Natalia Michalak

III miejsce: Bartosz Czekaj, Agnieszka Sobocińska, Natalia Wieczorkowska

Wystawę tematyczną oraz pokonkursowych prac można było obejrzeć w holu naszej szkoły.

Towarzystwo Przyjaciół Płocka i Szkoła Podstawowa nr 15 w Płocku (Osiedle Góry)
zapraszają
wszystkie chętne dzieci powyżej 5 lat i młodzież
na zajęcia wakacyjne od 1. do 31. lipca 2014r.
Zajęcia taneczne, sportowe i artystyczno-plastyczne
odbywać się będą na terenie SP15 we wtorki, środy i czwartki w godzinach 9 -13.
Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne.

Realizację projektu finansuje Fundacja "Fundusz Grantowy dla Płocka"
z darowizn PKN ORLEN S.A. i Basell Orlen Polyolefins Sp. z o.o.
Jest to trzecia edycja konkursu "Wakacje w Płocku na wesoło".

Szczegółowe informacje na stronach www.tpp.plocman.pl i www.sp15plock.edupage.org.
Plakaty informacyjne ukażą się około 9 czerwca 2014r

Archiwum:

Rok Szkolny 2013/2014 >>>   wrzesień 2013   październik 2013   listopad 2013   grudzień 2013  styczeń 2014   luty 2014  marzec 2014   kwiecień 2014    maj 2014

Rok Szkolny 2012/2013 >>>   wrzesień  październik  listopad  grudzień  styczeń  luty marzec   kwiecień   maj  czerwiec

Kto jest Online?

Odwiedza nas 54 gości oraz 0 użytkowników.