Nasze pasje

16 kwietnia w Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Małachowskiego w Płocku
odbył się konkurs ,,Wiedza o Rosji" zorganizowany w ramach polsko-rosyjskiego projektu.

Uczeń naszego gimnazjum - Aleksander Leśniewski został jednym z laureatów. Zajął  III miejsce przegrywając ze zwycięzcą zaledwie dwoma punktami. W nagrodę zaproszono Go na wycieczkę do Rosji, która odbędzie się w dniach 13 - 21 września 2016 r.  Zwiedzi m.in. Moskwę, Kaliningrad i Górny Ałtaj (Syberia). Wszelkie koszty związane z wyjazdem do Rosji pokrywa fundator nagrody Fundacja Centrum Rosyjsko-Polskiego Dialogu i Porozumienia.

Olku! Jesteśmy z Ciebie dumni. GRATULUJEMY!!!

Nasz sukces w IV Rejonowym Konkursie Historycznym

24 maja miał miejsce w Archiwum Państwowym w Płocku
IV Rejonowy Konkurs Historyczny Źródła historyczne bogactwem kulturowym narodu,
którego byliśmy współorganizatorem.

Drużyna naszego gimnazjum w składzie: Julia Hajduk i Aleksandra Fuz zajęła III miejsce.

Gratulujemy!!!

Zdobywamy złoto w XII Parafiadzie Diecezji Płockiej

20 maja reprezentowaliśmy nasze gimnazjum oraz parafię św. Benedykta w Płocku w XII Parafiadzie Diecezji Płockiej. Rywalizację sportową poprzedziła Msza św. w kościele św. Maksymiliana Kolbego w Płońsku. Poszczególne konkurencje rozgrywane były na terenie obiektów sportowych Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji, Miejskiego Centrum Kultury i Szkoły Podstawowej nr 2 w Płońsku.

Nasz sukces to zdobycie złotego medalu w piłce nożnej chłopców.

Gratulujemy!!!

UWAGA!!!

Szanowni Rodzice
24 maja  (wtorek) 2016r. godz. 1630
odbędą się zebrania rodziców z wychowawcami.

Zapraszamy

Dyrektor szkoły

17 i 23 maja - Szkolny Festiwal Projektów

Uczniowie klas drugich już na początku roku szkolnego wybrali tematykę projektów obejmującą bardzo szeroki obszar nauki. Można było podjąć działania z zakresu wiedzy humanistycznej, matematycznej, fizycznej, ale również z biologii, chemii, geografii, czy szeroko rozumianej kultury fizycznej i sportu. Pracujące w grupach zespoły pod czujnym okiem swoich opiekunów starały się wykonać nakreślone zadania jak najlepiej. Zwieńczeniem tej pracy był Szkolny Festiwal Projektów, podczas którego uczniowie zaprezentowali efekty swojej pracy w formie filmów, prezentacji multimedialnych, doświadczeń, pokazów tanecznych społeczności gimnazjum.

>>>więcej zdjęć<<<

Piękna majowa pogoda, pragnienie przygód –
 o tym, jak „Trójka” podążała „Bursztynowym Szlakiem"

Poniedziałkowy poranek przywitał nas słoneczną pogodą. Pakowanie walizek, polowanie na jak najlepsze miejsca w autokarze, ostatnie odliczanie… możemy zaczynać podbój północnej Polski. Z minuty na minutę zdajemy sobie sprawę, że wycieczka będzie wyjątkowa. Pierwszy postój, pierwsze zwiedzanie. Twierdza w Malborku - poznajemy tajemnice zakonu krzyżackiego i największego ceglanego zamku w Europie. Spacer po tak urokliwej okolicy dodaje nam sił i energii, więc ciągle podekscytowani podążamy do Jastrzębiej Góry - miejsca naszego noclegu.

Kolejny dzień to przede wszystkim zwiedzanie Gdańska. Pierwsze kroki kierujemy do Stoczni Gdańskiej - kolebki polskiej Solidarności. Następnie przemierzamy Drogę Królewską, spacerujemy Długim Pobrzeżem oraz ulicą Mariacką. Zwiedzamy gdańskie kościoły m.in. Bazylikę Mariacką. Przechodzimy przez Długi Targ, podziwiamy ratusz i fontannę Neptuna.

Po krótkiej nocy wyruszamy do Rozewia. Wędrujemy brzegiem morza i Wąwozem Lisi Jar. Tam oczarowują nas urokliwe ciche zakątki oraz krajobrazy podziwiane z latarni morskiej. Chłoniemy wszystkie obrazy, zapachy, by nie uleciało żadne wspomnienie. Popołudnie - jak przystało na wilków morskich spędzamy na statku wycieczkowym. Przeżywamy niezapomniane chwile na spienionych odmętach Bałtyku. Zwieńczeniem tego dnia jest wspólna zabawa podczas dyskoteki w Myśliwskiej Chacie.

W czwartkowy poranek udajemy się na Mierzeję Helską. Odwiedzamy fokarium, gdzie uczestniczymy w karmieniu zwierząt. Następnie, by poznać historię Bałtyku podążamy do Muzeum Rybołówstwa oraz skansenu łodzi rybackich. Kolejną atrakcją jest przejazd melexami na promenadę helską. Popołudnie i wieczór zarezerwowaliśmy na rozgrywki sportowe oraz wspólną zabawę w lunaparku i przy ognisku.

Ostatni punkt naszej wycieczki to wyprawa śladami historii na Westerplatte. I tu - w tak ważnym dla każdego Polaka miejscu, kończy się wędrówka „Bursztynowym Szlakiem”. Do Płocka przyjeżdżamy niosąc ze sobą bagaż pełen wspomnień, zdjęć i pamiątek.

Zabytki Wrocławia , piękno Gór Stołowych i cuda techniki Kotliny Kłodzkiej

W dniach 10-13 maja uczniowie klas: Ib, IIa i IIIa  wzięli udział w wycieczce do Wrocławia, Kotliny Kłodzkiej i Gór Stołowych.  Pierwszym przystankiem na  turystycznym szlaku był Wrocław. Razem z przewodnikiem zwiedzaliśmy Ostrów Tumski, byliśmy na dziedzińcu Uniwersytetu  Wrocławskiego i  próbowaliśmy zawieszać kłódki na moście Tumskim - zwanym mostem zakochanych. Na drugim co do wielkości rynku w Polsce szukaliśmy krasnoludków. Zwyciężczynie znalazły ich aż 30.

Dzień drugi to atrakcje Kotliny Kłodzkiej. W  kopalni w Złotym Stoku  szukaliśmy złota, płynęliśmy podziemną trasą turystyczną, jechaliśmy kolejką, widzieliśmy podziemny wodospad  i dowiedzieliśmy się jak wygląda niebieskie złoto.  W Srebrnej Górze wspinaliśmy się do Twierdzy Pruskiej - Fortu Dijon, gdzie oprócz historii tego miejsca poznaliśmy system kar pruskich oraz zasady strzelania z broni prochowej.

Panoramę Sudetów podziwialiśmy trzeciego dnia ze Szczelińca, najwyższego szczytu Gór Stołowych. Wędrując  skalnym labiryntem przeszliśmy przez Piekło, Czyściec, aby dojść do Nieba i wspiąć się na Fotel Liczyrzepy.  Leżący w szczelinach skalnych śnieg okazał się dodatkową  atrakcją. Spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym w Dusznikach Zdroju, piliśmy wodę ze źródła „ Agata” i słuchaliśmy koncertu muzyki poważnej w Dworku Szopena.  Na zakończenie zwiedziliśmy Młyn Papierniczy z XVII wieku - unikatowy w skali Europy zabytek, gdzie poznaliśmy technikę produkcji papieru czerpanego.

Ostatni dzień wycieczki to fantastyczna lekcja przyrody - wizyta we Wrocławskim ZOO i jego unikatowym Afrykarium.  Rekiny, żółwie wodne, płaszczki, czy rafa koralowa były na wyciągnięcie  reki, oddzielone od nas jedynie cienką szybą.

Czy wycieczka była udana? Na tak postawione pytanie na zakończenie wycieczki opiekunowie usłyszeli gromkie brawa i bardzo głośne podziękowania. Do zobaczenia za rok.

Nasz udział w XVIII Pikniku Europejskim

W sobotę 7 maja na płockiej starówce odbył się XVIII Piknik Europejski. Rozpoczął się barwną paradą młodzieży ulicami Płocka, w której uczniowie szkół zaprezentowali poszczególne kraje i miasta partnerskie.

Społeczność naszego gimnazjum przedstawiła Chińską Republikę Ludową. Kroczyliśmy w żółto-czerwonym korowodzie niosąc flagę tego państwa oraz tablice z pismem obrazkowym. Wszędzie powiewały żółte i czerwone baloniki, na głowach zaś mieliśmy chińskie kapelusze. Pamiętając chińskie przysłowie, które brzmi: ,,Jeśli nie masz nic do ofiarowania, ofiaruj uśmiech" - przepełnieni radością i z okrzykiem na ustach: ,,Ni Hao" dotarliśmy pod ratusz.

IV Rejonowy Konkurs Historyczny:
„Źródła historyczne bogactwem kulturowym narodu”.

Archiwum Państwowe w Płocku, Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Płocku, Stowarzyszenie Archiwistów Polskich Oddział w Płocku oraz Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Płocku zapraszają uczniów gimnazjów z terenu Płocka i powiatu płockiego i ich nauczycieli do wzięcia udziału w IV edycji Rejonowego Konkursu Historycznego „Źródła historyczne bogactwem kulturowym narodu”.

Więcej informacji na stronach internetowych:
Archiwum Państwowe w Płocku - (informacja dot. IV Rejonowego Konkursu Historycznego, Zaproszenie na IV Rejonowy Konkurs Historyczny),  MSCDN oraz Płocki Portal Oświatowy.

Drodzy Gimnazjaliści!

Serdecznie zapraszamy do udziału
w konkursie fotograficznym
organizowanym przez nasze gimnazjum

Regulamin

Obchodzimy Majowe Święta

Maj jest miesiącem szczególnym w historii Polski. W pierwszych jego dniach obchodzone są w Polsce trzy ważne święta.

1 maja zapisał się jako Święto Pracy obchodzone nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

2 maja został ustanowiony Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.

3 maja to rocznica uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja -
Święto ustanowione przez Sejm Czteroletni na pamiątkę uchwalenia pierwszej Konstytucji nowoczesnej Europy,
co miało miejsce właśnie 3 maja 1791r.

W przeddzień Majowych Świąt spotkaliśmy się na uroczystym apelu,
podczas którego przybliżono nam genezę i historię tych szczególnych dni.
Była to dla nas lekcja patriotyzmu.

Kto jest Online?

Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.